Baselines, heet dat tegenwoordig. Ik wil een aantal verkiezingsslogans aanbevelen aan onze politici. Die mensen zitten op hun tandvlees. Terwijl ze gewoon de gazet moeten lezen.
“Beter op weg” Michelin-banden.
“Leef vol vertrouwen”, tja, AXA.
“Mannen weten waarom”, ah ja, De Wever zeker?
“Let's make things better”, Philips
“Creating a World of Difference” zou wel kunnen. Pampers dus.
“Praten is de eerste stap”, Tele-Onthaal
“Onverantwoord interessant”, De Standaard
“Kleurt je dag”, de VTMsche
“Sociaal progressief alternatief”, de SP-A, naar ’t schijnt
“Haal meer uit je dag”, den Delhaize
“Altijd samen, nooit alleen”, Mobistar
“Want ik ben het waard”, L’OrĂ©al
“Mooi zijn volstaat niet”. Alfa Romeo.
Toch vreemd dat die reclame-kerels ons blijkbaar beter begrijpen dan onze politici?