dinsdag 8 juni 2010

De democratie

Lastig vind ik dat, die democratie. We mogen dus onze stem uitbrengen, we moeten niet. We hebben wel opkomstplicht. Maar in dat hokje doen we wat we willen.
Zelf ben ik geen fan van Meuris. Te hoog Chirogehalte in zijn muziek, te drammerig in zijn ego. Ik ga dus stemmen.
Naar mijn perceptie is de moderne politicus in Vlaanderen een BV. Als mediaproduct overweeg ik ervoor te gaan. Even overlopen.
Voor het Vlaams Belang stem ik niet. Ik hou niet van De Winter, een Bruggeling die wil Antwerps praten. Nooit in een kwis, kookt niet, zingt niet. BV: Beu Ventje
Ook Gennez kan mij absoluut niet bekoren. Voor borsten en lippen ga ik dan maar voor Angelina Jolie, vermoed ik. Messen in ruggen steken, daarna bijleggen in de boekskes, wollige talks in debatten. Zit Caroline in feite niet in CD & V? BV: Bazig Vrouwke.
Over CD&V gesproken, Marianne… Sorry voor alle collega’s, maar zou dat ooit geen lerares Wiskunde geweest zijn? Of biologie? Veel te veel citroenen gegeten, zure-pruim syndroom. BV: Bitter Verleden. Of den Yves natuurlijk, bij ons in West-Vlaanderen, zo ontroerend hoe hij met zijn papier-maché gelaat tijdens debatten probeert een lach te produceren. Humor ist wenn man trotzdem lacht. BV: Beter Vertrekken.
Open Vld daarentegen, ah ja, Crootjen. Was ik maar gay! Of een studente van zo’n 18! Zijn twinkelende oogopslag, zijn ondeugende smile, zijn rijke Pa, ik zou het wel weten. Jammer dat hij de stekker er zo rap uittrekt, in mijn jeugd gepromoot als: coïtus interruptus. BV: Bedroevend Vluchtig
De Decker daarentegen, da’s een BV naar mijn hart. Altijd maar schelden, boel zoeken, buiten beeld boeren en scheten laten, een echte kerel. BV: Boertig Verloren.
En nu zit heel het Vlaamsche Hinterland te wachten op de obligate portie De Wever-bashen. Even wachten.
Welnu, dienen Bourgeois, met zo’n achternaam. Kom maar eens op voor de gewone mens. BV: Bitsige Vlaming
Allez, De Wever, dus. BV:
Buitengewoon Verstandig? Bracke-Vriendelijk? Bis-proportioneel Vet?
Bizarre Verwachtingen?
Help mij kiezen, vul zelf maar aan.