zaterdag 19 mei 2012

Bruno, Derek en Nils alfabetisch

Den Drang was er. Een blogske over Bruno, Derek en Nils. Maar anderzijds, wat valt er nog te schrijven na mijn vorige producten.
Welnu, het is niet moeilijk: wie er niet was heeft iets onvergetelijks gemist.
Dit onvolprezen trio waagde zich aan de Bootleg Series van Dylan in de weergaloze Betoverde Maan te metropool Dikkelvenne.
Is het Nils die ik moet prijzen? Zijn viool en mandoline zijn prominent aanwezig, met een oogwenk en een gefronste wenkbrauw stuurt hij toch wel het optreden. Magnifiek ook hoe hij het aandurft met een perfecte rasperige stem “Catfish” te brengen, een waagstuk, wondermooi ondersteund door zijn kompanen.
Of is het Bruno? Voorheen vermoedde ik dat zijn immer gesluierde blik en mysterieuze Mona-Lisa glimlach iets met koning Alcohol te maken had. Maar verdorie, hij dronk alleen Spa! En zijn stem sneed als vanouds door mijn ziel, niemand, maar dan ook niemand, komt zo dicht in de buurt van de jonge Dylan.
Moet ik Derek ook prijzen? Ontroerend, hoe hij zich smijt met dat gelooide gezicht, passie zie je als hij zich met dat lange lijf over die gitaar krult, de schouders opgetrokken, even alles vergetend, zich gevend voor dat lied.
En dan de close harmony, kippenvel hoe die drie samen zingen, Lais met venten. En de constante wissel tussen Bruno en Derek voor wie de bas zal hanteren, om het even wie, prachtig.
Tja, drie briljante muzikanten, naar mijn gevoel zeer onderschat. Geen airplay of hypes, ge kunt er verdorie gratis naar gaan kijken…
Voor mij spelen ze bij Barcelona!