zaterdag 16 juni 2012

Waarover ik niet wil schrijven!

In elk geval wil ik niet schrijven over het nikab-gebeuren. Zelf ben ik ten zeerste akkoord met vrouwen die hun gezicht, mutatis mutandis hun fysionomie, voor de buitenwereld willen verbergen. Integendeel, sommige dames met opgespoten lippen zouden moeten tot de nikab verplicht worden!

Evenmin wil ik het hebben over de Uplace-commotie. Politiekers die vechtend en rollebollend de parlementaire gangen in beslag nemen en zich op diverse manieren willen ontdoen van elke verantwoordelijkheid. Als den Belg behoefte heeft aan een pak “nieuwe” winkels, dezelfde van iedere winkelstraat in Europa, dat kan toch geen schade berokkenen aan den Esprit, de C&A, noem maar op, die evenzeer in Leuven of Mechelen een nederzetting bevolken. Overal dezelfde brol.

En ge denkt toch niet dat ik wil schrijven over hét item dat onze gazetten in beslag neemt: Oranje!! Wat kunnen mij die overbetaalde Hollanders schelen zeg! Ja, ze zijn zelfs nog arroganter, individualistischer, LouisVuitton-gerichter dan onze Belgen.

Of moet ik schrijven over Sharia4Belgium? Het schrijven niet waard. Tof zou zijn dat Belkacem in Marokko nog eens veroordeeld wordt volgens de Sharia: bij diefstal hakken ze er uw poten af.

Over Griekenland en de eurozone wil ik evenmin iets schrijven. Hoewel ik hoop binnen afzienbare tijd eens een Grieks eiland aan te doen aan betaalbare prijzen.

En Syrië, lieve mensen, ik wil daar ook niet over schrijven. Wie moordt wie uit, soennieten, sjiieten, salafisten.

Neen, hier in Waregem vervreemden we ons van dingen waar we niet over willen schrijven.