maandag 19 september 2011

Verzuurd lezersbericht!

Geachte Hoofdredacteur,
Weet u wel dat ik iedere dag 1,10 euro besteed om uw papieren vehikel naast mijn ontbijt te leggen? En ja, u mag het gerust weten, op zondag ga ik speciaal naar de bakker. Ok, ook voor pistoleetjes, maar in feite vooral om de editie van uw concurrent “Het Nieuwsblad” te kopen.
Welnu, u en uw collega’s bakken er niet zoveel meer van. Een overzicht. “DSK geeft intimiteiten met kamermeisje toe”. Is dat nieuws?? Die mens heeft gemeenschap (katholiek opgevoed, beste hoofdredacteur) met zowat iedere vrouw die hij tegenkomt. Tjah, zo zijn er wel meer. “Ronald Janssen, 19 jaar dubbelleven”. Denkt u dat wij, trouwe lezers, hier op zitten te wachten? Hoelang zou Leterme al gemeenschap hebben met andere vrouwen?
“Open VLD en CD&V willen geen regering met Groen!” Ja zeg, wie wel? Die Groene hebben ervoor gezorgd dat ik extra mocht investeren in de scheiding tussen proper en vuil water. En ’t loopt allemaal in dezelfde riool zeg!
En die allochtonen, godmiserie. Toch wreed straf dat Anderlecht wint op de Buffalos. Ok, Suarez is niet echt ne Marokkaan, maar toch. En Jorgacevic, de keeper, in mijn ogen is dat nen Belg, ja zelfs ne Vlaming.
Beste Hoofdredacteur, u richt onze heimat naar beneden. Neen, wij willen niet lezen dat u De Wever belachelijk maakt. Mens toch, is dat nu zo erg dat kindekens met ballen smijten naar het portret van Di Rupo? Zouden we niet beter met ballen van een kilo of twee naar uw gezicht smijten, beste hoofdredacteur?

En wie dit serieus opvat, oeie.