woensdag 18 juli 2012

Black Lolas


Zwarte Lola was haar pseudoniem. Als kind volgde ze ballet, stopte ermee wegens niet willen optreden voor de Nazi’s. Volgde tandheelkunde, stapte in de showbizz en tapdanste voor den Amerikaan, verhuisde naar België, zong even bij Francis Bay om Jo Leemans te vervangen, maar werd onsterfelijk dank zij Johnny Hoes wegens “Zwarte Lola (uit de stripteasebar)”. Kortom, deze dame kleeft aan het collectief geheugen wegens het gigantische zwarte kapsel en de door de natuur voorziene prominente melkklieren.
Via vriendschap belandde op mijn bureauke een EP vanwege een groep “The Black Lolas”. Eilaas geen grote pruiken, evenmin somptueuze boezems. Maar…
Deze mensen vermelden op hun site enige invloeden. Genen brol. Maar!!!
Sta mij toe bij het eerste nummer enige referentie aan Nick Cave te bespeuren? Dit weliswaar begeleid door een fabuleuze blues-backside. “Worried man blues”, mens toch, zo goed.
Wat is het toch een drama voor Belgische groepen die zo uitpuilen van kwaliteit om toch aan de bak te komen.
“So Alone”, mag ik mij even permitteren om aan Bauhaus, Joy Division etc te denken? En dan toch weer oude rock-nuances? Alweer prachtig.
Lieve lezer, wellicht begrijpt u niet waarom ik dit stukje schrijf, terwijl “Fireflies” hier uit de boxen vlamt. De max!!
Ik wil gewoon even pleiten voor de talloze getalenteerde groepen in ons landeke, die niet kunnen rekenen op de StuBru-poepers, die niet de juiste contacten hebben, die hun broek niet willen afsteken.
The Black Lolas rule!!!