vrijdag 13 april 2012

Van vals en echt

Vals is voor mij synoniem van onecht, onbetrouwbaar, je weet nooit wat je zal overkomen.
Wees gerust, het is niet mijn bedoeling een diepzinnig sociaal exposé te produceren over de al dan niet betrouwbaarheid van onze medemens. Ik ben zeker dat jullie elk apart daar een droevig edoch boeiend blogske kunnen over schrijven.
Neen, het gaat hier over een brokje porselein, bevestigd op een metalen staafje. Een valse tand! Zedig een “prothese van de rechtse laterale snijtand” genoemd door een deskundige, namelijk de weergaloze praatvaar maar o zo bekwame Geert Coene, mijnen “tantiest”.
Van valsigheid gesproken. Weken op voorhand spreek je af om op vrijdag in het beroemde Centerke, vergaderplaats van steeds weer elkaar tevreden grommend ontmoetende ex-collégiens, een meeting te hebben met ene die uit Amerika komt, en ene uit Oostende. Twee buitenlanders dus. En zie. Die, valse dus, tand verkiest net dan mijn gebit vaarwel te zeggen. Onder ons, hij zat nog een klein beetje vast, wat mij de moeite bespaarde om enige dagen met een zeefke de pot te controleren.
Gelukkig kon ik snel een “noodafspraak” maken bij de liefste tandarts des lands.
11 uur 15, tijdens het lezen van “De Nerveuze Nerviërs” werd ik reeds opgeroepen teneinde het valse ding terecht te wijzen en zijn eigenlijke plaats toe te kennen.
Helaas, Geert en ik, en onze families, kennen elkaar reeds lang. Alzo duurt een ingreep van 15 minuten alras een uurtje, zeker als de mama, terwijl ge met zo een tsjoeze in uw mond ligt, nog even komt socializen. Voor alle duidelijkheid, ik had dat “slurp slurp” speekselzuigerke even verwijderd.
Kortom, die valsaard (die tand dus) was weer ter plekke en eindelijk kon ik met de Smart naar Petegem-Statie vlammen alwaar ik hoopte toch enige fatsoenlijke mensen te ontmoeten.
En zie, op enige uitzonderingen te na gesproken was het nog waar ook. Haha, dit was nu vals, “Centerke” grapje, hé.
Bart was daar nog. En Lance. En Marc. En toen alle anderen vertrokken waren beleefden we nog zalige momenten. Old memories, leuke tijden.
Niets vals aan… Allemaal écht!