dinsdag 4 mei 2010

Ik word daar zo moe van

“Brainless Boekskes Babe noemt Gemeenschapsonderwijs crapuulscholen”: dit is een slagzin die een Sterk Stafrijm bevat. Ik weet dat want ik heb lang geleden in het toenmalig Katholiek Onderwijs een stevige klassieke opleiding gekregen. Latijn en Grieks waren heel handig om zelf mijn seksuele kennis op te bouwen. In de lessen biologie ging het voornamelijk over darmkanalen van slakken en hersenen van kikkers. In de godsdienstlessen leerden we hoe verdorven andere religies waren, om van de vrijzinnigen maar te zwijgen. Enfin zo kon ik door deductie besluiten dat een pedofiel iemand is die van voeten houdt. En een homofiel houdt van mensen. Intussen weet ik dat deze laatste stelling heel vaak ook juist is.
Sinds ik een tijdje thuis zit verwezenlijk ik de droom van vele Vlamingen: ik doe iets met de media. Gazet lezen, nieuwssites, TV kijken – gaan ze veel krabben vangen in de Beringzee – en… op Facebook gaan. Door Koen Fillet vandaag in Humo de vtm van het internet genoemd. Lap!
Alle coureurs zijn gedrogeerd. Alle voetballers zijn overbetaalde jeanetten.
En dan denk ik, wat is dat toch tegenwoordig, dat mensen perse kwetsende dingen willen zeggen om op te vallen.
Ik word daar zo moe van…